środa, 27 kwietnia 2016

Mondelez, Oreo White Choc

Całkowicie straciłam motywację,wenę, jakbym się totalnie wypaliła, a co najgorsze to nie mija już jakiś czas. Muszę coś zrobić, koniecznie, bo jak nie to nie wytrzymam sama ze sobą! Ludzie. Nigdy nie miałam takiego problemu z napisaniem wstępu. Nie cuduję więc dłużej, może w końcu następny raz będzie lepszy :)

Ten wpis to okazja do ponownego podziękowania Asi za totalnie niespodziewaną paczkę z kilkoma słodkościami zza polskiej granicy. 
Ciastek tych chciałam spróbować już długo więc ucieszyłam się podwójnie, a pod aparatem telefonu wylądowały już następnego dziwnego pod względem pogody dnia - stąd nienajlepsze zdjęcia, ale uwierzcie mi na słowo - czekolada i tak nie była śnieżnobiała :D
Od pana Google zapożyczyłam zdjęcie, ale to  chyba nie problem xD Większym problemem jest mój zupełny brak skupienia, lecz co, ja nie dam rady? - Ja nie dam rady :D
Daruję sobie opisywanie kartonu, który na niebieskim tle, poza giga logo, przedstawia apetycznie wyglądające ciacha, o jednak już to zrobiłam :D
Ciastka swoje ważą, więcej - są naprawdę ciężkie, dwie sztuki to minimalnie ponad 40 gramów, tak też zostały zapakowane. Otworzyłam małe opakowanie, jego zawartość mimo lekko poszarzałej czekolady wygląda genialnie, prześwitujący spód jest wręcz śliczny. Wzięłam więc nóż i zaczęłam działać, jak się okazało przekrój wyglądał jeszcze lepiej. Śnieżnobiały krem ściskają niemal czarne herbatniki, które z kolei otula warstwa białej czekolady, na górze naprawdę gruba. 


Unoszący się zapach był nieintensywny, słodki, nie zdradzał zawartości, a dostarczał nozdrzom porządną dawkę mleka w proszku. Otoczka trudno się oddziela, trzeba radzić sobie z pomocą noża, położona na języku szybko się rozpuszcza. Mocno słodka, lecz nie można powiedzieć nic złego, maślano tłusta, mleczna, jednak z dość wyraźnym śmietankowym pierwiastkiem, pyszna i nawet delikatnie waniliowa, nie trzeba było wytężać wszystkich zmysłów, gdyż mimo jakby przytłumionego zapachu była bliska ideału. 
Krem, który jako następny znalazł się w buzi nie różni się niczym od występującego w klasycznej wersji markiz. Obrzydliwy, na maksa tłusty, proszkowy do granic możliwości i cukrowy na poziomie czystego lukru, zostawia ślad na ustach, lecz wydaje mi się, że nie jest tak tragicznie sztuczny. 


Świeże, chrupiąco - trzeszczące, kakaowe i genialne ciacho świetnie komponuje się z czekoladą, dodaje ona słodyczy, a ona sama trochę gaszona jest przez gorzkawy wypiek. Powstały duet maślano - kakaowy, błotnisto - chrupiący, słodko - gorzki, jest super smaczny, a krem zupełnie zbędny.
 Wgryzłam się w grube, nienaruszone ciastko, pękło pod zębami, stłumiony krem mało się odzywał, lecz niepotrzebnie dodał słodyczy. Było słodko i pysznie, mocno czuć czekoladę, ale i ciastko nie zostaje bez głosu. Wyrzuciłabym krem i zrobię to!
 Herbatnik genialnie współgra z czekoladą i wykorzystam to w najbliższym czasie. Lubię sobie czasem rozpuścić mleczną czekoladę, pokruszyć do niej całą masę herbatników i wszamać na ciepło powstałe to coś (:D), lub włożyć do foremek i wpakować na 2h do lodówki, zaraz zaraz, do czego to ja zmierzałam, ach tak. Muszę kupić białą czekoladę, pokruszyć do niej kakaową część markiz i będę bliska siódmego nieba :D


Ocena: 6/6
Cena: dostałam :)
Gdzie kupiłam: jak wyżej
Kaloryczność: 510/100g
       210 kcal w dwóch ciastkach

11 komentarzy :

  1. To zapewne przesilenie wiosenne, bo wiele osób, z którymi teraz rozmawiam nie ma na nic siły ;) Ja mam podobnie niestety, ale jeszcze trochę i wszystko minie :D Ja tak mam do połowy maja.

    Co do Oreo, tych nie mam, ale za to wersja w mlecznej czekoladzie sobie czeka :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Spokojnie,wena na pewno przyjdzie!Ja teraz po wycieczce do Berlina mam duzo recenzji,a jakos tez nie chce mi sie pisac(i troche nie mam czasu,bo nadrabiam szkole)
    A te oreo w bialej czekoladzie tez jadlam,i calkowicie sie z toba zgadzam-one sa przepyszne! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Kochana wiesz ja to z tych ciasteczek zjadła bym tylko herbatnika reszty nie lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  4. JEJ!:***
    tak się cieszę, że spełniłam Twoje marzenie:***
    A do tego mogłam poczytać jak wspaniale opisujesz słodycze!:) Nie umiem tak!:D
    Super że takie dobre to oreo:*
    Buziaki kochana<3

    OdpowiedzUsuń
  5. Jadłam najpierw mleczne, a potem te. Oba moczyłam w herbacie, dzięki czemu stały się bezkonkurencyjne. Trochę milkowej czekolady i ze średnich ciach robi się majstersztyk.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak z białą czekoladą to wiadomo, że chcę mimo że to Oreo, które nie urywa mi nie powiem czego. :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Przesilenie wiosenne. Jakby nie kawa to bym zasypiała na stojąco i płakała ze zmęczenia i nicniechcenia ;)
    Nie ma co dużo pisać, najlepsza wersje Oreo, bo kremu tak bardzo nie czuć :D

    OdpowiedzUsuń
  8. O mniam to jest produkt, który jakbyśmy ujrzały to brałybyśmy bez zastanowienia :D Niestety, jeszcze nigdy nie wpadł w nasze łapki :/

    OdpowiedzUsuń
  9. Cóż to za Asia była tak wspaniałą osobą? Mam podobnie w związku z Twoim wstępem... Im mniej komentarzy, tym mniej mam chęci do pisania m.in. Ciastka te obiecała mi koleżanka.... potem ich nie dostałam.
    210 kcal w dwóch ciastkach? Sporo jak na takie maleństwa, ale wcale się nie dziwię.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgadzam się z Twoją opinią! Jak zwykłych ciastek Oreo nie lubię, to te wypadły fantastycznie! :) Muszę jeszcze upolować wersje w mlecznej czekoladzie.

    http://mojegottowanie.blogspot.com/#_=_

    OdpowiedzUsuń
  11. Przegięcie cenowe !

    OdpowiedzUsuń

Podobał Ci się wpis? Masz odmienne zdanie, a może jakieś rady? Chętnie posłucham wszystkiego i wszystkich z osobna. Będzie mi miło, gdy zostawicie ślad swojej obecności ;)